Každý učitel potřebuje

Technologie ve výuce

Jakékoli téma s nimi podáte tak,
že chytne žáky i vás.

Generujeme písně v hudební výchově. Zabije AI kreativitu?

Možnost generovat hudbu pomocí umělé inteligence je tu s námi už delší dobu. Teprve nástup služby Suno.ai však přinesl dostatečnou kvalitu výstupů v kombinaci se snadností používání.
Profesionály asi nenadchne. Nám všem ostatním bez hudebního sluchu umožnil konečně tvořit.

Z hudebky a trapného zpívání u klavíru se tak může stát tvořivá činnost pro každého z nás. Z mého úhlu pohledu došlo konečně k demokratizaci hudební tvorby.
Číst více
Technologie ve výuce

Mobilní zařízení, online služby, aplikace…

Přece nechcete učit 20 let stejně, že?!

Grafika, sociální sítě, prevence kyberšikany, kancelářské aplikace, cloud a spolupráce, tvorba multimédií a mnohé další obory.

To vše by dnešní učitel měl ovládat. Ale hlavně to ve své práci používat.

Naučím vás to

Když se slova mění v obrázky…

Přemýšlím, jak souvisí naše imaginace a bohatost slovní zásoby s generativní umělou inteligencí.

Prompt je pro mě algoritmus, ale také i slohovka. Dá se umělá inteligence využít v hodině českého jazyka?

Ukamenují mě pak klasičtí češtináři?
Číst více

Modrá Karkulka je vážně blbost. Žáky musíme naučit správně se Umělé Inteligence ptát

“Já chci hru!”

Toto napsal žák v ChatGPT jako první prompt ve chvíli, kdy jsme se učili pomocí AI kódovat. Bohužel takové zadání pro AI nezafungovalo vůbec.
V tu chvíli jsem si jako učitel uvědomil, že nás všechny čeká změna a je tu něco důležitého, na čem musíme tvrdě pracovat: Na schopnosti dobře, výstižně a strukturovaně se Umělé Inteligence ptát.
Číst více

Zvítězil jsem nad žáky se Speciálními Vtipnými Potřebami

Ano, i žák se speciálními vzdělávacími potřebami může používat chromebook. Jenže pár posledních dní nám ve škole několik vtipálků schválně mění nastavení přístupnosti a znemožňuje práci ostatním.

Nechtěl jsem to řešit jednotlivě a tak jsem funkci Usnadnění na chromebooku během pár vteřin zakázal. Proč a jak?
Číst více