Ty Brďo v roce 2015

Ty Brďo v roce 2015
Tý Brďo! Napsal jsem 27 článků za rok. Sám jsem překvapený, že je jich tolik. A lidé je čtou! Což je prima. Kombinace Indie, informatiky a CLILu je sice poněkud zvláštní, ale své čtenáře si zjevně našla.

Je tedy čas na malou rekapitulaci roku 2015.
Co jste četli na blogu tybrdo.cz v minulém roce?

Je libo něco indického?

Z indických témat vás nejvíce zaujalo mírně bulvární článek 5 nesmyslů o Indii. Píšu v něm o chybných překladech a legračních omylech týkajích se Indie.

Mnohem víc práce při psaní mi dal text Pot a slzy při studiu hindštiny. Článek má velkou čtenost. Skutečně je vás tu tolik, kteří toužíte naučit se písmo Dévanágri a Hindštinu?

Třetí v pořadí je popis cesty buddhistických mnichů z Číny do Indie v 5. století. Ten příběh mě samotného fascinoval a je vidět, že i vy jste jej ocenili.

Ty Brďo v roce 2015

Nebo trocha toho cizího jazyka?

Někde na pomezí informatiky a jazyka jsou mé občasné zápisky o integraci prvků cizího jazyka do výuky. CLIL vás zjevně zaujal a přicházíte sem zejména ze sociálních sítí. Tož díky komunito.

Text o práci s informacemi byl původně určený jako zadání práce pro mé žáky v hodině informatiky. Později z něj vznikl pracovní list, s kolegyní jsme doplnili anglická slovíčka a s rodilým mluvčím výborné anglické video. Ocenili jste jej téměř 2 500 zobrazeními. Dejte si tedy Pozor na vodu v prášku aneb ověřujeme informace

Další zápisek vycházející z reálné výuky se týkal zpracování dat. Práce to byla rozsáhlá a nejsem si jistý, že s letošními deváťáky ji budu schopen zopakovat. Třeba bude inspirací pro jiné učitele — CLIL — Práce s daty — třídíme odpady

Text k článku ICT ve výuce jazyků jsem sbíral hodně dlouho. Testoval jsem aplikace, zkoušel webové služby a většinu z toho pak ověřil na žácích. Vyplatilo se to. Na svých kurzech pro dospělé jej odkazuji jako zdroj inspirace a tak snad jeho čtenost a hlavně praktický přínos poroste i v budoucnu.

Ty Brďo v roce 2015

Třesky plesky učitele informatiky

O tom, jak komunikuji s žáky jsem se rozepsal na konci školního roku v ublognutí I učitel potřebuje zpětnou vazbu. Když to tak po sobě čtu, pořád ještě se výborně bavím nad vtipnými hláškami některých žáků. Chybíte mi.

Proč neučím informatiku? Učím používání počítače v běžném životě. Mnozí z mých spoluučitelů to sepsali lépe a rovnou na svých blozích píšou o tom, jak vést žáky k programování. Asi se také přidám k „Year of code“ a můj letošní článek Proč neučím informatiku bude úvodním dílem seriálu.

Tramtadará a máme tu vítěze

Jak sem tak tvořil žebříček čtenosti, našel jsem abolutního vítěze blogu. Je to sice poněkud starší text, ale úplně, naprosto úplně nejvíc vás na tybrdo.cz zajímá jaké placky a placičky jedí Indové.

Uvidím, kolik nových nápadů a inspirace přinese nový rok 2016. Já rozhodně budu psát dál.